Non-fiction illustration

Membrana plasmàtica en tres passos

Il·lustració per al llibre de Biologia de 2on de batxillerat de Santillana Educación.

Ilustración para el libro de Biología de 2º de bachillerato de Santillana Educación.

Infografia "Bosc Bluemotion"


Il·lustració per al “Programa CO2, Neutral”de Volkswagen. Encarte publicat a National Geographic, Agost 2009. Encàrrec de DDB Barcelona.

Fresquito, fresquito!!



Ja tenim aquí el flamant llibre de Biologia de 2on de batxillerat deSantillana Educación. Estem molt contents de la nostre participació en aquest projecte. Des d’aquí volem valorar la tasca del departament d’edicions educatives de Santillana, i agraïrespecialment a la Pilar de Luis, la seva simpatia i professionalitat.¡Gracias!

Ya tenemos aquí el flamante libro de Biología de 2º de bachillerato de Santillana Educación. Estamos muy contentos de nuestra participación en este proyecto. Desde aquí queremos valorar el trabajo del departamento de ediciones educativas de Santillana, y agradecer especialmente a Pilar de Luis su simpatía y profesionalidad. Gràcies!







Maloclusió dental

Il·lustracions per a una guia visual "Lacer" sobre la maloclusió dental, encàrrec de Estudi Francesc Boixader.

Il·lustraciones para una guia visual "Lacer" sobre la maloclusión dental, encargo de Estudi Francesc Boixader.

Lligabosc

LLigabosc atlàntic (Lonicera periclymenum)
Aquarel·la sobre paper 20x20 cm.

Madreselva (Lonicera periclymenum)
Acuarela sobre papel 20x20 cm.




Pí blanc (Pinus halepensis)
Aquarel·la sobre paper, 20x20 cm.

Pino carrasco (Pinus halepensis)
Acuarela sobre papel, 20x20 cm.

Il·lustració de natura


Il·lustració que formarà part, entre d’altres, de la renovació de continguts expositius del “Centro Ars Natura de Cuenca”, de propera inauguració. Encàrrec de Optimus Medina Riley



Ilustración que formará parte, entre otras, de la renovación de contenidos expositivos del “Centro Ars Natura de Cuenca”, con próxima inauguración. Encargo de Optimus medina Riley

"Vida Extra"

alademosca participa a l’exposició “Vida Extra”, que es va inaugurar el passat 20 d’Abril al Espai Cultural de Caja de Madrid, a on es podrà visitar fins al 30 de Juny.
Una mostra visual i interactiva, que ens endinsa en el món dels videojocs i la seva influència en la vida quotidiana. L’exposició està comissariada per David Casacuberta, amb la gràfica de Lamosca i les fotografies de Txema Salvans.
Abaix, fotografies de les il•lustracions que hem realitzat pel projecte. Com es pot veure, la interactivitat està assegurada.

alademosca participa en la exposición “Vida Extra” que se inauguró el pasado dia 20 de Abril en el “Espai Cultural” de Caja de Madrid, donde se podrá visitar hasta el 30 de Junio.
Una muestra visual e interactiva que nos adentra en el mundo de los videojuegos y su influéncia en la vida cotidiana. La exposición está comisariada por David Casacuberta, con la gráfica de Lamosca y las fotografías de Txema Salvans.
Aquí abajo, imágenes de las il•lustraciones que hemos realizado para el proyecto. Como se puede ver, la interactividad está asegurada.





Making of




alademosca es renta les dents!


Noves Il·lustracions per a LACER, el disseny del póster i l'encàrrec és de l’Estudi Francesc Boixader. (a la dreta, una il·lustració ampliada)

Nuevas Ilustraciones para LACER, el diseño
del poster i el encargo es de Estudi Francesc Boixader. (a la derecha, una ilustración ampliada)

Semàfor en acció!


"Mr Loctite"



Il·lustració realitzada per a Loctite, encàrrec de DDB Barcelona, les fotografies són de Ramon Studio Photography. A dalt, la il·lustració, al mig, un dels “Mr. Loctite”, “penjat”, i a baix la imatge adaptada a un vagó de la línea 1.
Durant tot el mes de Febrer, es pot veure la campanya a alguns vagons de les línies 1,3 i 5 del metro Barcelona i las línies 4, 6 y 10 del metro de Madrid

Ilustración realizada para Loctite, encargo de DDB Barcelona, las fotografias són de Ramon Studio Photography. Arriba, la il·lustración, en el medio, uno de los “Mr. Loctite”, “colgado”, debajo, la imagen adaptada a un vagón de la línea 1.
Durante el més de Febrero, se puede ver la campaña en algunos vagones de las líneas 1, 3 y 5 del Metro de Barcelona, y en las líneas 4, 6 y 10 del Metro de Madrid.

Infografia "Bosc Bluemotion"



Il·lustració que explica el funcionament del “Programa CO2, Neutral”de Volkswagen. Encarte publicat a National Geographic, Gener 2009. Encàrrec de DDB Barcelona.
Ilustración que explica el funcionamiento del “Programa CO2, Neutral” de Volkswagen. Encarte publicado en National Geographic, Enero 2009. Encargo de DDB Barcelona.

Torre Bellesguard



Secció de les golfes de la Torre Bellesguard, projectada per Antoni Gaudí i Cornet i construïda entre 1900 i 1909. Il·lustració encàrrec de Lupita Books.

Sección de las "Buhardillas" de la Torre Bellesguard, proyectada por Antoni Gaudí i Cornet y construida entre 1900 y 1909. Ilustración encargo de Lupita Books.



alademosca és dialogant!






L’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, la Diputació de Barcelona i diverses ONG van inaugurar ahir l’exposició "l’Alfabet dels Drets Humans" que, fins al 17 de desembre, es podrà veure en onze estacions del Metro de la ciutat per a commemorar el 60é aniversari de la Declaració dels Drets Humans.

L’exposició consta de onze instal·lacions, cada una ubicada en una estació de metro, que representen las onze lletres de “Drets Humans”.
Cada lletra, creada por un il·lustrador, està vinculada a un àmbit dels drets humans.
Els il·lustradors són: T: Mayra Aguilar, S: Clara Bonet, A: Alba Bonet i Quim Monzó, D: Patrick Brentano, E: Hug Cirici, M: Montse Francès, U: Barbara Castro, R: Maite Gurruchaga, S: la gent de “La Mosca”, N: Sandra de la Parada, y la H: uns servidors, alademosca, que hem il·lustrat el “Dret al diàleg”
A la foto, la frase sencera amb els il·lustradors participants.
El Ayuntamiento de Barcelona, la Generalitat, la Diputación de Barcelona y diversas ONG, inauguraron ayer la exposición "El Alfabeto de los Derechos Humanos" que, hasta el 17 de diciembre, se podrá ver en once estaciones del Metro de la ciudad para conmemorar el 60 aniversario de la Declaración de los Derechos Humanos.

La exposición consta de once instalaciones, cada una ubicada en una estación de metro que representan las once letras de “Drets Humans”.
Cada letra, creada por un ilustrador, està vinculada a un ámbito de los Derechos Humanos. Los ilustradores son: T: Mayra Aguilar, S: Clara Bonet, A: Alba Bonet i Quim Monzó, D: Patrick Brentano, E: Hug Cirici, M: Montse Francès, U: Barbara Castro,R: Maite Gurruchaga, S: la gent de “La Mosca”, N: Sandra de la Parada, y la H: unos servidores, alademosca, que hemos ilustrado el “Dret al diàleg”
En la foto, la frase entera con los ilustradores participantes.

Alpaca




Il·lustració que formarà part del “Centro de interpretación de la lana”, dins del futur parc de la llana de La Horra - Sotillo de la Ribera. Encàrrec de abcn. Aquarel·la sobre paper.
Ilustración que formará parte del “Centro de interpretación de la lana”, dentro del futuro parque de la lana de La Horra – Sotillo de la Ribera. Encargo de abcn. Acuarela sobre papel.

Còmic

Ja tenim enllestit el còmic "Què t'hi jugues?" encàrrec d'editorial Mediterrànea.

Ya tenemos listo el cómic "Què t'hi jugues" encargo de editorial Mediterrànea.

Working on it



Llapis previ de la il·lustració d’un penjoll de raïm, concretament la “Garnatxa del país”. Formarà part d’un projecte molt interessant que veurà la llum aviat.

Lápiz previo de la ilustración de un racimo de uva, concretamente la “Garnatxa del país”. Formará parte de un proyecto muy interesante que pronto verá la luz.

Vols un bolet?

Un cop més alademosca es supera a ella mateixa! Un sol bolet, un sol encàrrec, però misteriosament dues interpretacions diferents. Una prova més que demostra que els camins de la creació plàstica són plens de sorpreses. La pregunta és: són les dues interpretacionscorrectes?

Una vez más, alademosca se supera a ella misma! Una sola seta, un solo encargo, pero misteriosamente dos interpretaciones diferentes. Una prueba más de que los caminos de la creación plástica estan llenos de sorpresas. La pregunta es: son las dos interpretaciones correctas?





Tiktaalik



El Tiktaalik, és un peix sarcopterigi que va viure cap allà l’any 375 milions a.C.
És un fòssil transicional com l’archaeopteryx. És una barreja de peix i de tetràpode.
Un exemple de com diverses línies de peixos antics van desenvolupar adaptacions a l'escassetat d'oxigen de les aigües poc profundes d'aquells temps, fet que va conduir a l'evolució dels amfibis.
Il·lustració encàrrec de penguin Books per al llibre: Water for life

El Titkaalik es un pez sarcopterigio que vivió por allá el año 375 millones a.C.
És un fóssil transicional como el archaeopteryx. Es una mezcla entre pez y tetrápodo.
Un ejemplo de como diversas espécies de peces antíguos desarrollaron adaptaciones a la escased de oxígeno de las aguas poco profundas de aquellos tiempos, hecho que condujo a la evolución de los anfibios.
Ilustración encargo de Penguin Books, para el libro: Water for life

Antàrtida

Il•lustració per a disseny d’imatge corporativa.
Encàrrec de l’estudi Xavier Bas Disseny.
Ilustración para disseño de imágen corporativa.
Encargo del estudio Xavier Bas Disseny.

Il·lustració per "Lacer"

Nova il·lustració per a un pòster de Lacer! Moooltes gràcies al Quique i a la Judit!

Nueva ilustración para un póster de lacer! Muuuchas gracias a Quique y a Judit!

Pòsters Lacer
Il·lustracions per a LACER, el disseny dels pòsters és de l’Estudi Francesc Boixader.
Ilustraciones para LACER, el diseño de los pósters es de Estudi Francesc Boixader.


Il·lustració principal del pòster de LACER Oros.
A partir de la fotografia del/la model (en aquest cas, mil gràcies a la Carmen!), s’elabora el llapis de la cara, que servirà com a base per a adaptar-hi la anatomia interna.
Les dues parts principals de la il·lustració (interna i externa), s’elaboren independentment, per tal d’agilitzar la feina i facilitar la integració del conjunt.
En el pas del llapis al color, La il·lustració no pateix gairebé cap canvi. A l’hora de pintar, les decisions de color, contrast, elements a destacar, etc, han estat prèviament preses, per tal de donar poc marge a la improvisació i a les sorpreses desagradables. La il·lustració ha d’estar “acabada” en el cap dels il·lustradors abans de començar a pintar.
Ilustración principal del póster de LACER Oros.
A partir de la fotografía de el/la modelo (en este caso, mil gracias aCarmen!), se elabora el lápiz de la cabeza, que servirá como base para colocar la anatomía interna.
Las dos partes principales de la ilustración (exterior e interior), se pintan por separado para agilizar el trabajo y facilitar la integración del conjunto.
En el paso del lápiz al color, la ilustración apenas sufre cambios. Las decisiones de color, contraste, elementos a destacar, etc. Han estado previamente tomadas, dando poco margen a la improvisación y evitando así sorpresas de última hora. La ilustración debe estar terminada en la mente de los ilustradores antes de empezar a pintar.



Making of

Imatges que il·lustren el procès de treball que seguim per a fer unail·lustració. En aquest cas, es tracta d’una Il·lustració realitzada pel magazine de La Vanguardia de l’1 d’Abril de 2007. La doble pàgina resumeix el desenvolupament de les embarcacions a vela desde fa 4500 anys fins al segle XIX.
El primer pas va ser el·laborar un esbós, una visió ràpida de composició i continguts. El segon pas va ser tornar al món real i acceptar que també hi hauria d’anar text. Segon esbòs (ja una mica més el·laborat).
Imágenes que ilustran el proceso de trabajo que seguimos para hacer una ilustración. En este caso, se trata de una ilustración para el magazine de La Vanguardia del 1 de Abril de 2007. La doble página resume el desarrollo de las embarcaciones a vela desde hace 4500 años hasta el siglo XIX.
El primer paso fué elaborar un boceto, una visión rápida de composic
ión y contenidos. El segundo paso fué volver al mundo real y aceptar que tendriamos que compartir el espacio con el texto. Segundo boceto (ya un poco más elaborado).

Un cop acceptat l’esbós per part del client, els dibuixos a llapis de cada vaixell es van el·laborar de manera independent, a partir de la documentació recollida. El procés de documentació és potser el més important, ja que en molts casos determina el resultat final.
Una vez aceptado el boceto por parte del cliente, los dibujos a lápiz de cada barco se van elaborando de forma independiente, a partir de la documentación recogida. El proceso de documentación és tal vez el más importante, ya que en muchos casos determina el resultado final.

Un cop teniem els llàpis de tots els vaixells, es tractava d'ajustar la composició fins a trobar-la interessant i dinàmica. Aquest és el llàpis final, ja preparat per pintar (bé, falten els vikings, però ja ens entenem)
Una vez terminados los lápices, ajustamos la composición para que fuera interesante y dinámica. Este es el lápiz final, ya preparado para pintar (bueno, faltan los vikingos, pero ya nos entendemos.

Els llapis dels vaixells es van passar a color per separat, per tal d’agilitzar la feina i permetre moviment en la composició final. La tècnica emprada combina els acrílics amb l’aerògraf, el llapis de color, i un munt d’històries més. Al mateix temps s’anava preparant “l’escenari”, el cel i el mar, a partir de nombroses fotos.

Los lápices de los barcos se pasaron a color por separado, para agilizar
el trabajo y permitir movimiento en la composición final. La técnica utilizada combina los acrílicos con el aerógrafo, con el lápiz de color y otras cosas. Al mismo tiempo se iba preparando el "escenario", el cielo y el mar, a partir de numerosas fotos.

Quan totes les peces estan acabades, es combinen i s'integren entre elles per tal que formin part del mateix univers. I, tachàn!! ja tenim la il·lustració, ja només cal trucar al client i gravar un cd que s'obri.
Cuando todas las piezas están terminadas, se combinan y se integran entre ellas hasta que forman parte del mismo universo. Y, tachán!! ya tenemos la ilustración, solo hace falta llamar al cliente y grabar un cd que se abra.

© alademosca il·lustració

No comments: